Το καλοκαίρι πλησιάζει, η ζέστη ανεβαίνει και όλοι αφήνουμε τις αγαπημένες και ακριβές DSLR στο…
Φωτογράφιση πορτρέτου Low Key
Σε έναν κόσμο όπου κυριαρχεί η ευκρινής, καθαρή, φωτισμένη φωτογραφία, το σκοτεινό πορτρέτο ή αλλιώς Low Key είναι εντυπωσιακό και αν μη τι άλλο ξεχωρίζει και αναφέρεται σε ένα στυλ φωτογραφίας που χρησιμοποιεί κυρίως σκοτεινές αποχρώσεις για να δημιουργήσει μια εντυπωσιακή εικόνα.
Σε αντέθεση με τις High Key εικόνες, όπου οι περισσότεροι από τους τόνους είναι πάνω από το 50% γκρίζο και ο υψηλός φωτισμός επιδιώκει να φωτίσει το θέμα στο σημείο της μειωμένης αντίθεσης, το Low Key πορτρέτο έχει τόνους που είναι συνήθως κάτω από (πιο σκούρο) από το 50% και εντείνει την αντίθεση σε μια εικόνα με έντονα μειωμένο φωτισμό.
Φόντο και Φωτισμός
Το φόντο σας πρέπει να είναι σκοτεινό, συνήθως σκούρο γκρι ή μαύρο, και ο τόνος των ενδυμάτων θα έχει πιο σκούρα χροιά. Δεν χρειάζεται να είναι μαύροι αυστηρά, αλλά καλό θα είναι να αποφύγετε ενδύματα με μοτίβα, καθώς αυτό θα τραβήξει την προσοχή μακριά από το πρόσωπο. Μπορεί όμως να επιτευχθεί και χωρίς μαύρο σκηνικό ή την κάλυψη της νύχτας. Σε αυτή την περίπτωση το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα φλας, ένα πλέγμα (ίσως) και αρκετός χώρος ώστε το θέμα σας να βρίσκεται σε απόσταση τουλάχιστον 1,5 – 2 μέτρων μακριά από τους τοίχους. Όσο μπορείτε να κρατήσετε το φως του φλας μακριά από έδαφος, το φόντο ή άλλα αντικείμενα στη σκηνή, τόσο θα φωτίζεται μόνο το θέμα.
Το κλειδί εδώ δεν είναι μόνο να παράγουμε μια σκοτεινή εικόνα αλλά να χρησιμοποιούμε φωτισμό πολύ επιλεκτικά έτσι ώστε να φωτίζονται μόνο συγκεκριμένα τμήματα της εικόνας. Συνήθως προσπαθούμε να αποφύγουμε σκληρές σκιές, ειδικά στα πρόσωπα και γύρω από τα μάτια του ατόμου. Στις λήψεις Low Key, αντί να αποφύγουμε έντονες σκιές, θα πρέπει να τις θεωρήσουμε ως το κύριο στοιχείο της σύνθεσης που καθορίζει την αίσθηση ολόκληρης της φωτογραφίας. Ο φωτισμός και η τοποθέτηση του αντικειμένου πρέπει να είναι τέτοια βέβαια, ώστε οι σκιές να πέφτουν μόνο στα σωστά σημεία για να δημιουργήσουν την επιθυμητή οπτική.
Low Key στην πράξη
Παρόλο, που όπως είπαμε, το φως του περιβάλλοντος θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν χαμηλότερα, αυτό δεν είναι απολύτως απαραίτητο καθώς το μεγαλύτερο μέρος της εργασίας γίνεται από την κάμερα.
Ακολουθεί μια φωτογραφία ενός μοντέλου με τη φωτογραφική μηχανή στη λειτουργία program για να κατανοήσετε τι θεωρεί η φωτογραφική μηχανή ότι είναι η σωστή έκθεση στη δεδομένη κατάσταση. Έχει γίνει μια αρκετά καλή δουλειά αλλά θα παρατηρήσετε πολλά υπερβολικά εκτεθειμένα τμήματα του προσώπου σε μια προσπάθεια να αντισταθμιστεί το φως του φόντου.
Αυτή η φωτογραφία τραβήχτηκε σε 1/60 του δευτερολέπτου, στα f / 4 και ISO 250 με το φλας να φτάνει το ένα τρίτο.
Εδώ είναι και πάλι η ίδια φωτογραφία, μόνο αυτή τη φορά η φωτογραφική μηχανή είναι σε Manual Mode έτσι ώστε να μπορούμε να αλλάξουμε τις ρυθμίσεις.
Σε αυτή τη φωτογραφία, έχει γίνει χρήση φλας σε HSS (συγχρονισμό υψηλής ταχύτητας). Μειώσαμε την ταχύτητα κλείστρου στο 1/1000 του δευτερολέπτου και μείωσαμε το διάφραγμα στο f / 8. Αυτό επιτρέπει 1/64 λιγότερο φωτισμό από ό, τι πριν.
Δείτε ένα ακόμα παράδειγμα σε εξωτερικό χώρο με απόσταση από το φόντο.
… και το ίδιο μοντέλο σε έγχρωμη και ασπρόμαυρη LowKey.
Μία απλή μέθοδος είναι να αυξήσουμε την ταχύτητα του κλείστρου και να μειώσουμε το διάφραγμα τόσο ώστε η φωτογραφία μας χωρίς φλας είναι εμφανίζεται τελείως σκοτεινή. Ολόμαυρη!
Κατόπιν, διατηρώντας τις ίδιες ρυθμίσεις στη μηχανή μας (είπαμε ότι την έχουμε σε manual mode), χρησιμοποιούμε εξωτερική πηγή φωτισμού (συνήθως εξωτερικό φλας) για να φωτίσουμε το θέμα μας.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικά παραδείγματα με χρήση ενός απλού φθηνού εξωτερικού φλας.
Δείτε ορισμένα από τα video που με βοήθησαν να καταλάβω την τεχνική LowKey
This Post Has 0 Comments