Σημείωμα περί της οργανώσεως υπευθύνου Αποστολής περιθάλψεως και αποκαταστάσεως των προσφύγων εις Μικράν Ασίαν, εις Θράκην…
Εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality)…του Στ. Γαβαλά
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μια έντονη στροφή στον χώρο της Εικονικής Πραγματικότητας (Virtual Reality), ο οποίος δεν έχει καταφέρει ακόμα να ευδοκιμήσει και μάλλον θα αργήσει αρκετά ακόμα. Ως εικονική πραγματικότητα ορίζουμε ένα συνθετικό, τεχνητό, εικονικό και φτιαγμένο από υπολογιστή περιβάλλον.
Αλληλεπιδραστικά γραφικά πραγματικού χρόνου (real-time) με τρισδιάστατα μοντέλα, συνδυασμένα με μια τεχνολογία απεικόνισης η οποία δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη για εμβύθιση στον μοντελοποιημένο κόσμο και τη δυνατότητα για απευθείας χειρισμό. Η Εικονική Πραγματικότητα αναφέρεται σε αλληλεπιδραστικά, πολυ-αισθητικά, βασισμένα στη όραση, τρισδιάστατα, περιβάλλοντα εμβύθισης, δημιουργημένα από υπολογιστή, καθώς και ο συνδυασμός των τεχνολογιών που απαιτούνται για την ανάπτυξη τέτοιων περιβαλλόντων. Είναι η ψευδαίσθηση της συμμετοχής σε ένα συνθετικό περιβάλλον αντί για την εξωτερική παρατήρηση ενός τέτοιου περιβάλλοντος. Είναι η εξομοίωση ενός πραγματικού ή φανταστικού περιβάλλοντος, το οποίο μπορεί να το βιώσει ο χρήστης οπτικά στις τρεις διαστάσεις του πλάτους, ύψους και βάθους. Η Εικονική Πραγματικότητα βασίζεται σε τρισδιάστατες, στερεοσκοπικές μονάδες απεικόνισης, με ανιχνευτή της κίνησης του κεφαλιού, του χεριού ή του σώματος και στερεοσκοπικό ήχο. Η Εικονική Πραγματικότητα είναι μια εμπειρία εμβύθισης που χρησιμοποιεί όλες τις αισθήσεις. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένας νέος τρόπος επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπου και μηχανής.
Η δημοσιότητα για για τα VR headsets HTC Vive και Oculus Rift ήταν μεγάλη και η νέα μόδα είναι οι κατασκευάστριες εταιρείες κινητών να προσφέρουν και απο ένα φθηνό VR headset παρέα με τις συσκευές τους. Οι πρώτες προσπάθειες στο virtual reality έγιναν τη δεκαετία του ’90 με το Virtual Boy της Nintendo και άλλες head-mounted συσκευές οι οποίες δεν κατάφεραν να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και σύντομα πέρασαν στη λήθη αφού στην ουσία δεν ήταν τίποτα άλλο απο πανάκριβες View Masters συσκευές. 25 χρόνια μετά η κατάσταση δεν έχει αλλάξει και πολύ. Η ”μεγαλύτερη” εξέλιξη μάλλον είναι το απαγορευτικό κόστος για τους χρήστες, αφού πέρα από το κόστος των ίδιων των headsets, οι χρήστες καλούνται να έχουν στην κατοχή τους ένα αρκετά ισχυρό σύστημα για να τρέξουν το virtual reality, κάτι που επιβαρύνει το συνολικό κόστος. Οι ανύπαρκτες πωλήσεις των δημοφιλών headsets δείχνει το δρόμο που θα πάρουν και αυτή τη φορά. Επίσης, οι λιγοστοί τίτλοι με τους περισσότερους απο αυτούς να διαθέτουν λίγο καλύτερα τρισδιάστατα γραφικά απο αυτά που είχαμε και πριν 20 χρόνια, έχουν βυθίσει την VR τεχνολογία μαζί με τις πωλήσεις αφού στην πραγματικότητα δεν έχουν γίνει τα βήματα που θα έπρεπε, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που πλησιάζουν τα γραφικά των PS4 και Xbox One. Μοναδική πρακτική εφαρμογή αυτή τη στιγμή έρχεται μόνο από το mobile VR το οποίο φυσικά δεν είναι εικονική πραγματικότητα όπως αυτή ορίζεται.
Οι χρήστες θέλουν και πρέπει να είναι οι πρωταγωνιστές ενός virtual reality τίτλου. Θέλουμε να πάει το gaming και όχι μόνο αυτό, ένα βήμα παραπέρα μέσω της εικονικής πραγματικότητας διότι αυτό που υπάρχει τώρα με εξαίρεση βέβαια τα γραφικά, την υπολογιστική δύναμη κλπ, δεν προσφέρει το κάτι παραπάνω στον βετεράνο gamer που είτε παίζει pacman είτε God of War είναι το ίδιο και το αυτό. Η κάθε αλληλεπίδραση με τον ψηφιακό κόσμο θα πρέπει να έχει αντίκτυπο στις πραγματικές μας αισθήσεις. Αυτή είναι η πραγματική εικονική πραγματικότητα Κακά τα ψέματα, η τηλεόραση μέσω του Star Trek μας έμαθε και έθεσε ως στάνταρ το ολογραφικό κατάστρωμα του Enterprise όπου μπορούσες να βυθιστείς σε διάφορους κόσμους για να περάσεις την ώρα σου, να μάθεις και να δεις πράγματα και να είσαι ο πρωταγωνιστής όποιου σεναρίου ήθελες και να το ζεις όπως θα ήταν και στην πραγματικότητα. Κάτι τέτοιο βέβαια στον κόσμο που ζούμε δεν υπάρχει και μπορεί να περάσουν άλλα 200 χρόνια μέχρι να δούμε κάτι παρόμοιο. Η βιομηχανία του πορνό μόνο δείχνει να κάνει περισσότερα βήματα απο κάθε άλλη εταιρεία τεχνολογίας αφού ως γνωστόν στον χώρο του σεξ τα λεφτά είναι πάρα πολλά και θέλουν να το εκμεταλλευτούν προς όφελος τους. Κλείνοντας, αναμένουμε με ενδιαφέρον το PlayStation VR με βάση τους εκατομμύρια κατόχους PS4 που διαθέτει και τους τίτλους που θα φέρει και ελπίζουμε να είναι μια καλή αρχή για την virtual reality εποχή..■
This Post Has 0 Comments